Groene bergen, blauwe baaien

14 oktober 2018 - Papamoa, Nieuw-Zeeland

We rijden langzaamaan naar het zuiden. We leggen een hoop kilometers af maar daardoor zien we ook een hoop. Ik kan nog steeds niet wennen aan de hoeveelheid verschillende planten en hoe groen het hier is. Achter elke bocht zie je weer iets nieuws en alles is even fascinerend. We rijden veel langs de kust dus de blauwe zee is ook regelmatig zichtbaar, soms lijkt het wel alsof ik op een of ander tropisch eiland ben. Maar als ik de deur van de auto open doe voel ik de frisse wind en weet ik dat het niet zo is. Maar de frisse wind in combinatie met de hete zon is heerlijk!

De coromandel walkway is ons twee dagen geleden niet gelukt om te maken. We zijn eraan begonnen maar de wind was te hard en toen het alweer begon met regenen zijn we omgedraaid (dit was na 10 minuten). De keuze was moeilijk want je wilt heel graag de wandeling maken want hij moet fantastisch zijn, maar met de twijfel of het veilig is kun je toch beter kiezen om het niet te doen. Het was extra balen omdat toen we bijna bij de auto stonden de zon weer scheen, maar het weer is nogal snel veranderlijk... Een jongen en een meisje op het strand waren wel heel blij dat wij omgekeerd waren want nu konden wij ze helpen hun vastgelopen auto los te duwen. Daarna zijn we doorgereden naar de volgende camping, wat een verrassende luxe was! De eigenaar was een half Zwitser-half kiwi (kiwi is het woord voor de nieuw Zeelander) en was een beetje slonzig. Maar hij verwelkomde ons hartelijk en op het campingplaatsje was een huiskamer met houtkachel en een keuken! Het toilet moest doorgespoeld worden met een emmer met water maar de douche was warm. Hoewel de koude wind die in de douche blies het douchen niet echt comfortabeler maakte.... maar het was wel fijn ergens relaxed te kunnen zitten! Dus in de avond hebben we lekker een potje kaarten gespeeld met twee Fransen en een Duitser. En de volgende ochtend konden we na een regenachtige dag lekker genieten in het zonnetje met een ontbijtje. Het was zo fijn, dat we pas om half 12 zijn gaan rijden. Maar dat was prima, een relaxed dagje gehad en de cathedral cove bezocht, wat een grote rots is waar een doorgang doorheen is gesleten door de zee en hot water beach. Bij hot water beach komt water tot wel 64 graden uit de grond! Je moet wel eerst een gat graven. Betekende wel dat ik bijna mijn voeten verbrandde haha! Wel lekker ontspannen voeten daarna.

Vannacht hebben we overnacht in wat we dachten een wijngaard zou zijn maar uiteindelijk bleek het een boomgaard te zijn van alle vruchten waarvan ze daar likeurtjes maakten. We kregen een warm welkom en een hele enthousiaste uitleg over de likeurtjes door de eigenaar, die tevens op de hoogte was van veel Nederlandse en Duitse woorden. Hij kon ook goed raden dat ik uit Nederland kwam en Julia uit Duitsland, super grappig. Hij heeft ons ook kennis laten maken met de feijoa [fiedjowa], een vrucht die veel gegeten wordt in nieuw-zeeland. Erg lekker en groeit ook gewoon in Nederland! Maar wij eten de vruchten niet, maar vinden de bomen gewoon mooi. En het leuke was, als je een likeurtje kocht, mocht je gratis op de camping blijven. Dus nu zijn we in het bezit van een fles gember en feijoa likeur. Het was erg koud gisteren dus zijn we op tijd in de auto gegaan en hebben nog een filmpje gekeken. Vandaag hadden we een heel stuk rijden te gaan, zijn nog even naar het uitzichtpunt van Shakespeares cliff gegaan en wat boodschappen gedaan, waaronder een nieuwe powerbank gekocht omdat de mijne twee dagen na aankomen al stuk is gegaan en omdat ik niet op alle campings stroom heb, is het wel nodig om er een te hebben. Bovendien slurpt een navigatieprogramma stroom. Ik had graag foto’s met jullie gedeeld maar helaas is het internet te slecht om ze te uploaden :(

De lucht kijkt donker, hopelijk wordt het morgen mooi weer, dan gaan we Mount manganui oplopen.

1. Netty:
    14 oktober 2018
    Wat een slimme campingsbaas! Laat me raden.... Julia draagt een Dirndl jurk, heeft twee vlechten en een haarband in????? 😂😂😂😂
  2. Martien:
    14 oktober 2018
    Jammer dat die likeur op is als je thuiskomt. Het is zo wel lekker ontspannen reizen. Nog anderhalve week en dan zijn wij ook op weg
  3. Anita van der Heijden:
    15 oktober 2018
    Die foto’s willen we toch écht zien
  4. Hans:
    20 oktober 2018
    Wat een ervaring Myrthe, en wat een (gast) vrijheid! Geniet ze! Trouwens, wat verstandg de wandeling niet voort te zetten👊