Kia ora to Auckland!

9 oktober 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Ik sta met beide benen op nieuw Zeelandse bodem maar met mijn hoofd nog in de wolken, ik ben gewoon aan de andere kant van de wereld! Gisteren ben ik geland met een reis van totaal 48 uur van deur tot deur. Toch vond ik de reis meevallen. Mijn vlucht met KLM was heel relaxed, en ondanks dat het 12 uur duurde, vond ik het toch niet zo lang. Met drie films en wat slapen is dat zo voorbij. Ook mijn tussenstop in kuala lumpur viel reuze mee, heb wat rond gelopen (dat was wel nodig na 12 uur zitten) wat gezeten, wat gelopen, thee gedronken, rondgelopen en nog wat lekkers gegeten (mocht wel na dat vliegtuig eten) en weer ingecheckt voor de volgende vlucht. Nu lijkt het met al mijn gerondloop alsof het vliegveld heel groot is maar dat is niet, het is een grote Shoppingmall en thats it. Oh nee! Er is ook nog een mini jungle, dus daar heb ik even rondgelopen. Hij was echt buiten dus heb nog even het Maleisische klimaat kunnen ervaren (heel warm en super vochtig). Mijn tweede vlucht (van 10 uur) was wat minder relaxed, ik had een beetje te weinig beenruimte waardoor ik niet lekker kon zitten en dus ook niet kon slapen, dus de vlucht duurde heeeeeel lang! Eenmaal geland zet je je even over de moeheid heen, ik moest nog een serieus formulier invullen over mijn verblijf en over biosecurity, waarin je alle goederen die je invoert moet aangeven, dat was bij mij niet zoveel, en of je outdoor spullen bij je hebt, ivm het meenemen van insecten en zaden. De vrouw die mijn formulier bekeek begon spontaan in het Nederlands te praten, hoe grappig. Ze is een biologe afgestudeerd aan de universiteit van Amsterdam en naar nieuw zeeland gegaan en nooit meer terug gegaan. Dont worry, ik kom wel terug :) (over twee maanden kom ik terug op dit statement haha). De controle was voor mij vrij snel klaar, en eenmaal uit het vliegveld heb ik als eerst een lokale simkaart gekocht en een kaartje voor de bus. Mensen zijn hoe heel behulpzaam en vriendelijk dus dat was zo gedaan. Mijn hostel was zo gevonden, mits ik niet op het verkeerde hostel had genavigeerd, ik moest in yha international zijn en ik stond bij yha city, was ik voor niks de steilste straat van Auckland opgelopen! Gelukkig was mijn eigen hostel twee straten verderop. Ik zit midden in het business centre, dus een straat vol hele hoge gebouwen. Auckland is gebouwd op 50 vulkanen dus je moet bergje op, bergje af. Dat heb ik vandaag ook wel gemerkt! Ik heb wat rondgewandeld in de stad, in het park gezeten en toen naar het Auckland museum geweest. Dat was verrassend leuk en groot! Ik kwam om iets te leren over Maori cultuur maar leerde meer over andere culturen in de pacific, een piepklein beetje over de oorlogen die nieuw zeeland mee heeft gevochten op deze verdieping miste ik Ché, want dat is altijd mijn persoonlijke gids in dit soort musea, en door tijd te kort ben ik vrij snel over deze verdieping heen gegaan want ik vond het natural history gedeelte natuurlijk veel interessanter. Daar waren een hoop inheemse vogels, insecten en spinnen (ieh!) te zien, waaronder de kiwi!! Zo leuk! Er was ook een indrukkende zaal over dino’s met best wat skeletten. En een zaal over vulkanen, die het landschap van nieuw zeeland bepalen. Kortom, geslaagde dag dus!